واکنش محمود کریمی به ورزشکاران و هنرمندانی که از جمهوری اسلامی قهر کردند
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۲۲۲۹
محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) گفت: افرادی اعلام میکنند که فرضاً در این کشور نمیخوانند یا فیلم بازی نمیکنند یا برای تیم ملی مسابقه نمیدهند. به آنها باید گفت: به دَرَک! مهم نیست.
به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمةالزهرا (س) و عرض تسلیت به خانوادههای داغدیده در سانحه سقوط هواپیما، شامگاه دوشنبه ۲۳ دیماه در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) با قرائت قرآن احمد ابوالقاسمی، سخنرانی حجتالاسلام علوی تهرانی و مدیحهسرایی منصور ارضی، حسین سازور، محمود کریمی، محمدرضا طاهری، سعید حدادیان، حسین طاهری و محمد حسین حدادیان برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه انتقام سخت، تنها عملیات نظامی و موشکی نیست و اگر اینگونه فکر کنیم، سخت در اشتباهیم، اظهار داشت: انتقام سخت ممکن است به دست تمام آحاد مردم رقم بخورد؛ به گونهای که در آن، فردی که درس میخواند باید خوب درس بخواند و یا در زمان خرید کالا باید اجناس ایرانی بخریم و تمام این رفتارها، نوعی انتقام است.
وی افزود: این روزها افرادی اعلام میکنند که فرضاً در این کشور نمیخوانند یا فیلم بازی نمیکنند یا برای تیم ملی مسابقه نمیدهند. به آنها باید گفت: به دَرَک! مهم نیست.
کریمی با اشاره به اینکه تلفنهای همراه امروز یک سلاح محسوب میشود و افراد میتوانند برای دفاع از آنها استفاده کنند، تصریح کرد: این روزها در فضای مجازی هجمههای بسیاری صورت میگیرد. مقام معظم رهبری نیز دستورات بسیاری در حوزه فضای مجازی دارند و باید در این عرصه وارد شویم. البته متاسفانه امروز، رسانه دست غربیهاست.
این مداح اهل بیت(ع) اضافه کرد: هم اکنون که من پشت این بلندگو صحبت میکنم اگر حرف ناحقی بزنم و حتی فردی از میان جمعیت اعتراض کند، من با استفاده از صدای بلند این میکروفون میتوانم به او بگویم: «بنشین» و بر او غلبه کنم، زیرا رسانه دست من است.
وی با اشاره به اینکه کار ما در قبال شهدا تنها این نیست که اسم خیابانها را به نام آنها کنیم، تصریح کرد: در سایه وجود ولی فقیه، استعدادهای بسیاری در کشور شکوفا شد. یکی از این افراد قاسم سلیمانی بود که روزی فرمانده لشکر سیدالشهدا بود و بعد به این جایگاه بسیار بالا رسید. باید از این افراد درس بگیریم.
کریمی با اشاره به اینکه برخی امیرالمومنین (ع) را با پهلوانان مقایسه میکنند که این کار اشتباه است، گفت: این نکته که بگوییم جرج جرداق و یا مسیحی دیگری از امیرالمومنین (ع) گفته است، مولا را بالا نمیبرد؛ بلکه این مسیحی بالا رفته است که توان گفتن از ایشان را دارد. مانند آنکه سنگی را روی کوه بگذاریم. در این صورت کوه بزرگ نشده است، بلکه آن سنگ جزیی از این بزرگی شده است.
این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه یکی از ویژگیهای حاج قاسم سلیمانی این بود که هرچه را در دل رهبری بود، بدون آنکه ایراد بنیاسرائیلی بگیرد، عمل میکرد، تصریح کرد: هیچ زمان مرز میان حق و باطل تا این میزان روشن نبوده است و جمعیتی که در مراسم تشییع سردار سلیمانی هم در ایران و عراق حضور پیدا کرد، نشان از این مهم است که همگی برای تشییع یک مدافع حرم حضرت زینب(س) آمده بودند.
وی افزود: اگر مقام معظم رهبری فرمودند: انتقام نهایی با خروج نیروهای آمریکایی از منطقه حاصل میشود، این خروج در کشور ما به چه معناست؟ آیا معنایی جز حذف قاچاقچیان سازمانیافته و مسئولان دو تابعیتی ندارد؟
کریمی با بیان اینکه متاسفانه پستها در کشور ما مانند سفره شده است که فرد یک مرتبه روی این سفره و مرتبه دیگر روی سفره دیگر است، تصریح کرد: این روزها مسئولین اگر از یک پست برداشته شوند، بلافاصله در جای دیگری مشغول میشوند و جای مسئول و سوال کننده عوض شده است. در گذشته اگر فردی مسئول میشد، زن و بچهاش ناراحت میشدند که دیگر او را نمیبینند اما این روزها زن و بچه افراد، دست و پا میزنند تا او مسئول شود.
این مداح اهل بیت(ع) گفت: از تلفنهای همراه خود استفاده کنید و منطقی از جمهوری اسلامی برای رضای خدا دفاع کنید. هدف تلاش در جبهه امام حسین (ع) کسب رضایت خداست، لذا باید در این مسیر تلاش کرد و به دنبال لایک و توجه دیگران نبود. امروز دشمن در فضای مجازی مقام معظم رهبری را نشانه گرفته است، پس باید از ایشان دفاع کنیم.
کریمی گفت: باید نحوه انتقام از آمریکا را در کشور تبیین کنیم و در گام اول مانع ورود علاقهمندان به آمریکا به مجلس شورای اسلامی شویم.
این مداح اهل بیت(ع) در ادامه به شعرخوانی و روضهخوانی پرداخت که میتوانید در اینجا بشنوید:
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: سعید حدادیان منصور ارضی محمود کریمی انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی قاسم سلیمانی حجت الاسلام علوی تهرانی حسین طاهری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق میبافند
فرش ایرانی، یه عنوان یک سفیر فرهنگی در دنیاست و در بسیاری از نقاط جهان، وقتی از فرش ایرانی صحبت میشود، در ادامه نام فرش اصفهان است که همچون ستاره میدرخشد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، گره به گره فرش ایرانی با طرح و نقشهای اصیل، ارزشمند است زیرا زنان و دختران ایرانی، با ذوق و ظرافت هنری خود آن را بافتهاند؛ درواقع پشت هر گره از آن، دنیایی از امیدواری و ناامیدی، غم و شادی و به طور کلی، داستان یک زندگی است که با زبان هنر عجین شده است.
وقتی ساعتها و روزها پشت چارچوب قالی مینشینی و بعد کامل شدنش را میبینی، درست مثل یک نقاشی با رنگهای زیبا و طرح بی نظیر، تمام خستگی از تنت در میآورد و وقتی متوجه ذوق جهانیان برای داشتن این اثر میشوی، بیش از پیش انگیزه میگیری تا دوباره ساعتها و روزهایت را بگذاری و فرشی ببافی که جایش زیر پا یا روی دیوار است اما در اصل، روی چشمان هنردوستان، جا دارد.
بر همین اساس فتحعلی قشقاییفر عضو هیئت علمی دانشگاه فرش کاشان با تاکید بر اینکه فرش، در هنرهای سنتی ما بهعنوان سفیر فرهنگی در دنیا مطرح بوده و بهعنوان یکی از نمادهای با ارزش ایران، همیشه زیباییها و ارزشمندی فرهنگمان را به دنیا معرفی کرده است، اظهار میکند: این اثر، یک روزه به وجود نیامده بلکه در طول تاریخ به آن افزوده و به این اثر ماندگار در دنیا تبدیل شدهاست؛ دوره طلایی فرش ایران، در دوران صفویه، مخصوصاً دوره شاه عباس اول با پایتختی اصفهان رقم میخورد و این دوره، حاصل دورههای قبل خود مانند سلجوقی و قبل آن است که در دوره صفوی بیشترین ابداعات و نوآوریها در فرش ایران شکل میگیرد.
وی میافزاید: اصفهان با وجود ظرفیتهای هنری که داشته، خیلی خوب با تعالی هنر و صنعت، همسو شده و تبدیل به بخشی از شاخصهای مطرح دوره خود میشود، به گونهای که حاکمان بهعنوان هدیهای فاخر، آن را به ممالک دیگر هدیه و شکوه ساختگی خود را معرفی میکردند؛ امروز هم با همه محصولات متنوع هنری و غیرهنری، فرش ایرانی و فرش اصفهان بهعنوان یک هدیه ارزشمند مطرح میشود؛ فرش اصفهان در یک دوره کوتاه، ضعیف میشود اما از اواسط دوره قاجار با وجود هنرمندان مطرح در حوزه تولید فرش دستباف و نقاشان ماهر، دوباره این هنر احیا میشود و در بالاترین سطح خود در دنیا دیده میشود.
فرش اصفهان، تجلی از دوران گذشتهعضو هیئت علمی دانشگاه فرش کاشان بیان میکند: در هنر ایرانی، مکتب اصفهان یکی از مطرحترین مکاتب هنری مخصوصاً در حوزه نقاشی است و ویژگی فرش اصفهان این است که توانسته از آن مکتب، خارج نشود و تمام تلاشش به همافزایی سنت گذشته و خلاقیت و نوآوری در دوران معاصر است؛ در واقع فرش اصفهان، تجلی دوران گذشته با نگاهی کاملاً خلاقانه و هنرمندانه است.
قشقاییفر با بیان اینکه در حوزه زیباییشناسی فرش اصفهان، کاملاً میتوان یک نماد ایرانی به آن اطلاق کرد، میگوید: در زمینه مواد اولیه تولید، فرش اصفهان، فاخرترین مواد مورد مصرف از ابریشم تا پشم بسیار ظریفی که آن را کرک میشناسند دارد و با استفاده از رنگرزی طبیعی، ترکیب فوقالعادهای را به وجود میآورد؛ وقتی فرش اصفهان را در خانهها پهن میکنند، حس و حال طبیعت و نگاه فاخر به طرح و نقش دوره گذشته و امروز در آن دیده میشود؛ در واقع میتوان گفت هنرمند اصفهانی تلاش کرده تا بهشت را به منازل کسانی که فرش دوست دارند هدیه کند.
وی با اشاره به اینکه فرش دستباف، دو بعد هنر و صنعت را با هم دارد، خاطر نشان میکند: در واقع هنرمند هم بعد مصرفی بودن و نیاز روزمره و هم زیباییهایی که یک اثر هنری میتواند داشته باشد را به علاقهمند خود میدهد به نوعی میتوان گفت که فرش دستباف، هدیهای برای افرادی است که دوست دارند شادتر و با انرژیتر زندگی کنند زیرا فرش دستباف، خانواده را دعوت به شادی میکند و کسی که امید به زندگی بیشتر دارد به سمت آن میرود.
عضو هیئت علمی دانشگاه فرش کاشان خاطرنشان میکند: اصفهان یکی از مراکز مهم فرشبافی دنیاست که سبکهای متنوعی از جمله فرشهای عشایری و روستایی دارد؛ جدای از سبک شهر اصفهان، شهرهایی مثل نجفآباد، کاشان، نائین، شهرضا که برای خود سبک متفاوتی در این حوزه دارند؛ با این حال ظریفترین فرش استان، در شهر اصفهان است که ترکیبی از چله ابریشم و نخ ابریشمی است که علاوه بر ظرافت برای علاقهمندان، میتواند به نوعی سرمایهگذاری از برندهایی که طی چند نسل توانستهاند از نظر کیفیت خود را ثابت کنند، تبدیل شود.
قشقاییفر با بیان اینکه افراد زیادی در اصفهان با تلاش خود فرش را در سطح جهانی حفظ کردند، اظهار میکند: یکی از مهمترین نمادهای این شهر در حوزه هنر، فرش دستباف اصفهان است که در اکثر مناطق جهان، سبکهای متفاوت فرش اصفهان را به خوبی میشناسد و تلاش میکنند نمونهای از آن را داشته باشد.
وی ادامه میدهد: حتی اگر فرش دستباف، زیر پا قرار گیرد مانند یک تابلوی نقاشی است و ذات آن از ابتدا طوری طراحی شده که مثل هنر موزائیک، روی زمین کار شود؛ یک ویژگیاش این است که یک تابلوی پویا است که اعضای خانواده، هر روز داستان جدیدی را در آن رقم میزنند؛ آنچه گفتیم به لحاظ نمادین بود اما از لحاظ کارکردی، محصولی است که چه روی زمین و چه روی دیوار، قابلیت استفاده دارد و از گذشته هم همینطور بوده است؛ امروزه با توجه به تغییر زندگیها، شاید جنبه تزئینی فرش، بیشتر شده باشد؛ در هر حال چقدر خوب است که قطعه کوچکی از فرش اصفهان را بهعنوان نماد فرهنگی در خانه داشته باشیم.
قالیبافی اصفهان، جلوهای از کاشیکاری قدیم استفاطمه شیرسپهر، استاد دانشگاه در رشته فرش نیز در این باره اظهار میکند: بعد از دوران صفویه، حدود ۲۰۰ سال رکود فرش رخ داد تا در دوره ظلالسلطان و به شکل عجیبی، احیای مجدد مکتب فرش دستباف اصفهان را داشتیم چرا که وی، اخبار دارالخلافه پایتخت را دنبال میکرد و با توجه به اینکه حمایت در دربار ناصرالدین شاه از هنر شروع شده بود، او نیز چنین کرد.
وی میافزاید: بسیاری از شگردها و فنون و تکنیکهای دوره صفوی، فراموش شده بود و این مکتب فرش با آزمون و خطا کار خود را شروع کرد که گاهی به موفقیت و شکست منجر میشد تا اینکه در دوره پهلوی اول، مکتب فرش اصفهان، اسلوب خود را طوری که امروز، مکتب فرش اصفهان خوانده میشود، پیدا کرد و ادامه هنر صفوی شد؛ البته نه ادامه فرش آن بلکه ادامه کاشیکاری آن دوره شد زیرا برای بافت فرش با سبک صفوی، دیگر فرشهای دستباف آن زمان در دسترس نبود و تقریباً همه آنها دوره قاجار از ایران، خارج و به موزههای بزرگ خارج از کشور منتقل شده بود؛ بهطور کلی میتوان گفت مکتب نوین فرش اصفهان، ادامه کاشیکاری صفوی است که خیلی از فرش صفوی دور نیست.
فرق میان فرش دستباف و ماشینی، فاصلهای میان نقاشی تا پوستر استاستاد دانشگاه رشته فرش ادامه میدهد: همیشه، روح هنری که متأثر از زمانه است در هنر جاری است؛ رمز و راز آنکه از دل فرهنگ ایرانی و این منطقه بهعنوان مرکز ایران وجود دارد، همیشه در دل آثار بزرگ هنری جای دارد و این، روح است که فرش دستباف را از ماشینی تمایز میدهد.
شیرسپهر با بیان اینکه در این رشته هر هفته و هر روز با مسائلی که گاه ضربه زننده و منفی است روبهرو هستیم، خاطر نشان میکند: هرچند گاهی هم اتفاقات خوب میافتد، مثل حراجیهای بزرگ دنیا که گاهی فرش اصفهان از دوره صفوی، رکوردشکنی قیمت کرده و همه را خوشحال میکند اما مشکلاتی هم وجود دارد که با تحریم و مشکلات اولیه وجود دارد؛ سالی نیست که شاهد تعطیلی کارگاههای فرش دستباف نباشیم که دلایل به هم پیوسته مانند تغییر فرهنگ زندگی در کل دنیا دارد؛ مردم، دیگر فرش دستباف داشتن را جزو نیازهای خود دیگر نمیدانند، همچنین مشکلات تحریم، جابهجایی ارز، داد و ستد در مسائل تجارت بینالملل و مشکلاتی که بدنه سنتی بازار در خود دارد مثلاً مطلع نبودن از تجارت جدید و بینالملل، از جمله مشکلات این حوزه است، البته در بین جوانان، انرژیها و استعدادهای زیادی وجود دارد که در حال کار هستند، با این حال، بدنه اصلی آن، قشر میان سال به بالا و سنتی هستند.
وی ادامه میدهد: حتی در نمایشگاههایی بینالملل در خارج از کشور هم کسانی که فرش ایرانی را به خوبی میشناسند، از قشر قدیمیاند که با فرهنگ قبلی زندگی میکنند و ای کاش میدانستیم که چقدر فرش دستباف با ماشینی فرق دارد؛ در واقع مثل تفاوت پوستر از اصل یک نقاشی است، هرچند کاربرد یکسانی دارند
استاد دانشگاه رشته فرش با بیان اینکه مهمترین کاری که مردم میتوان انجام دهند، آشنا کردن فرزندانشان با شکوه فرش ایرانی است، میگوید: شاید میتوان گفت که دومین پرچم ملی ما، فرش دستباف است؛ به طور کلی باید علاوه بر آموزش به فرزندانمان، با آنها درباره تفاوت آثار دستی و ماشینی صحبت کنیم، بعضی خانوادهها، توان مالی خرید فرش دستباف را دارند اما به استفاده آثار هنری اصل، آنچه مادران و خواهران ما طی ساعات طولانی و با عشق میبافند، توجهی ندارند؛ امیدوارم شاهد بازگشت شکوه فرش دستباف ایرانی که در بدنه جامعه ایرانی رخنه کرده باشیم، ایرانیان ملتی صبور و قالیباف هستند و نمیتوان تعبیر بهتری از آنها داشت.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، شکوه فرش دستباف ایرانی، قرنهاست که پیش چشم جهانیان است و حیف است که چنین سرمایهای که جزئی از هویت ماست، در خانهها وجود نداشته باشد؛ امید که با تدابیر اندیشیده شده، این هنر بی مثال، دوباره به خانه تکتک ما بازگردد.
کد خبر 748968